KLIK UNTUK DUIT

Followers

Monday, June 06, 2011

contest Eh siapa Mira Edora

Assalamualaikum,
ni first contest pertama yang saya ingin mencuba.menang kalah adat pertandingan.
sekadar ingin mencuba nasib.
aku & Mira Edora.

oh Mira Edora


Di satu sudut restoran KFC yang agak tersorak dari penglihatan orang ramai. Kelihatan sepasang kekasih yang bergaduh…
” Kenapa afiq nak tinggalkan mira edora..memangnya mira ade buat salah dengan Afiq ke?!” tanya mira edora sambil tangannya mengusap pipinya yang dibanjiri oleh air mata sendiri.
” Sorry sangat mira…afiq tak boleh nak lupakan zalwani..Dia cantik,manis jee…tapi yang penting…Dia kaya! ” Kata Afiq dengan sombongnya..
” Oh! Jadi Afiq nak tinggalkan mira sebab keluarga zalwani lebih kaya dari keluarga mira la? ” tanya mira. Bengang!
” Well..tahu tak pew..” Afiq bersuara selepas tersenyum sinis. Khas untuk Mira edora..
Pang!
Afiq mengusap pipinya..How dare u!
” Wei betina! kau nie apasal ha?! Suka-suke hati bapak kau je nak tampar aku?!” merah muka Afiq menahan amarahnya.
” Hoi! Mulut tu jaga sikit ek! Sia-sia je mak bapak kau hantar kau sampai ke luar negara,tup-tup balik sini tak boleh nak bezakan mana perempuan mana betina ke ha?! ” jerkah Mira Edora. Hatinya pedih
apabila mendengar pengakuan berani mati Afiq sebentar tadi. Duit yang dikejarnya?!
” Kau nie memang tak sayang mulut kan? Memang nak kena dengan aku nie!” Afiq mula mengangkat tangannya..
Buukk! Afiq tiba-tiba terjatuh.
” Ap…ap..apa ZorRo buat kat sini?” tanya Mira Edora kepada kawan baiknya itu.Tiba-tiba je jadi superhero..
Tangan Mira Edora ditarik lembut..
“WEi! awek aku tu! kau jantan mana datang,tiba2 je nak main tarik2 dengan awek aku nie?” jerkah afiq setelah selamat bangun..
Langkah zorRo terhenti. Dituruti juga langkah Mira Edora.
  zorRo bengang.Mira Edora bara.
Belum sempat Mira Edora berkata-kata zorRo mulakan bicaranya..
” Wah2…Cantik bahasa kau bro! aku nie kawan awek kau…aik..tak kan dah lama couple tapi still tak kenal aku? sedangkan aku kenal sangat kau tau!” kata zorRo. Pegangan tangan Mira Edora dieratkan..
“Ahh! peduli ape aku! Ingat aku kisah sangat ke betina tu? kau nak ambik la..Bekas aku tu..tak heran…!” kata Afiq dengan angkuh dan takburnya..
Bukk! Sekali lagi Afiq terjatuh. Afiq mengesat tepi bibirnya. Darah!
” Kau jangan buat aku marah!! ” jerkah zorRo..
Kali ni giliran Mira Edora pula untuk menarik tangan zorRo. Mira Edora sudah berlinangan air mata..Air mata kecewa! Kecewa dengan apa yang diperkatakan oleh Afiq sebentar tadi.
* bila aku jadi bekas dia?bekas? bekas apa? ahhhh!! jangan zorRo angap yang bukan-bukan sudah* getus hati Mira Edora.
Langkah Mira Edora terhenti apabila tangannya ditarik lembut. Mereka sekarang berada di luar KFC. Menuju ke sebuah taman permainan yang terdapat berdekatan dengan restoran KFC tadi.
Lengan Mira Edora ditarik lembut menuju ke sebuah buaian yang ada disitu..
” Duduk sini ” arah zorRo..
Buaian tersebut bergerak perlahan2 apabila zorRo menolaknya.Bahagianya diri Mira Edora saat ni..Teringat kisahnya dengan zorRo sejam yang lalu…
“Edora…zorRo rasa kan Afiq tu macam ada niat tak baik je dengan Edora..”kata afiq lembut menyapa telinganya.. Edora...Itulah penggilan untuk dirinya sejak mereka berkawan.
Bukan sekejap mereka berkawan. Persahabatan itu bermula dari Tingkatan 1 lagi..Sehingga sekarang..Masing2 berumur 21 dan 23..
Bukan Edora tidak tahu.zorRo mempunyai perasaan cinta akan dirinya.Namun zorRo tidak pernah mengucapkan kata2 keramat tersebut menyebabkan Mira Edora terpaksa berpaling kepada Edora..Berpaling kerana sayang kot.Saja nak uji cinta zorRo terhadapnya..Hehehe..
” Perasaan zorRo je kot…Jangan la fikir macam tu..takut edora tau..”
” Bukan zorRo nak takutkan Edora..zorRo sendiri pon takut..” mendengar kata-kata zorRo itu membuatkan Edora a ketawa..
” hahaha..Just relax k..Don’t worry..I will be okay..” kata Mira untuk menyakinkan diri sendiri dan zorRo..
Tiba-tiba mereka ternampak zalwani berjalan bersama dengan Afiq..Sambil berpegangan tangan lagi tu! Kemudian apa yang lebih menyakitkan bila Afiq dengan selamba badaknya Kiss pipi zalwani tu depan public..Tersirap darah zorRo dan Mira Edora..
Dan terjadilah pertengkaran mereka tadi.
” Edora…” panggil zorRo lembut..menyebabkan Edora kembali ke alam nyata..Buaiannya masih berayun dengan lembut..Fikirannya dah kembali ke tempat asal..Air mata Mira Edora mengalir deras..niat ati nak uji cinta si zorRo..Tiba-tiba aku yang terasa lebih sakit hati…
Walaupon sebenarnya perasaan cinta untuk Afiq langsung tak ada..hanya untuk zorRo…! tetapi kata2 hinaan Afiq memang menyakitkan..
” Edora…tak nak la nangis macam nie..” zorRo mula berkata2. Buaian kosong di sebelah Mira Edora dipenuhkan. Air mata Mira Edora dilapnya perlahan menggunakan jari kasarnya. Mira Edora terharu..Alangkah beruntungnya kalau dia dapat memiliki hati zorRo..
* muhd ezany..Aku sayang kau!!* jerit Mira Edora dalam hati..itulah nama sebenar zorRo
Seminggu berlalu…..
Mira Edora resah..zorRo menyepikan diri…Macam separuhnya sudah hilang apabila zorRomenghilangkan dirinya..
* marahkah dia padaku?? * gumam Mira Edora perlahan.
Tiba-tiba telefon bimbit Mira Edora berbunyi..
“Hello! Assalamualaikum ” kata Mira Edora
” Waalaikumussalam…zorRo ni..Edora..! jum keluar malam nie..Dinner with me? ” tanya zorRo..
” Boleh..Kat mana?”
” Its secret..! But pakai baju cantik yang zorRo bagi 2 minggu lepas ek..Pukul 8 zorRo datang jemput Mira Edora..”
” Okey! ” talian diputuskan tanda merajuk…
Satu mesej diterima
[Ala uchux2..jgn mjok k?? I have suprise for u tonite!]
Telefon bimbit nokia 5130 itu ditekan..
[Hmm..I tunggu u datang jap g...tapi kenapa kena pakai baju yg u bgi?]
Mesej dihantar..
Tetapi tiada balasan…
* zorRo ni kan suka buat aku suspen ahh* gemam Mira Edora perlahan..
2 jam berlalu..
Jam didinding menunjukkan 7.30. Mira Edora sudah lama selesai bersiap..Mira Edora memakai gaun hitam yang diberikan zorRo 2 minggu yang lalu..Kata zorRo,gaun ini akan dipakai bila tiba hari yang sesuai..Mungkin hari nie hari yang sesuai kot..
Tepat jam 8 malam,terdengar deruan enjin di hadapan rumahnya. Kereta toyota alphad berhenti dihadapannya..Mira Edora menapak keluar..
Tiba2 telefonnya berbunyi..Dihadapannya kelihatan seorang Pak cik yang umurnya dalam lingkungan 50-an berdiri di tepi kereta tersebut.
Telefon di tangan ditekap ditelinga.
” Assalamualaikum..Mira Edora” zorRo mulakan kata2 nya
” Mana zorRo nie? Tak nampak pon..And kenapa ada Pak cik kat depan umah Mira Edora nie? ” tanya mira Edora..
“Owhh..tu Pak Mat..dia akan bawa Mira Edora untuk berjumpa dengan zorRo malam nie…Okay? ”
“tapii..
” dah tak payah tapi-tapi…ikut jeww…” suruh zorRo sebelum  menamatkan perbualan..
“Cik Mira Edora..Silakan..” suruh Pak Mat sambil membuka pintu kereta mewah tersebut..
Sampainya Mira Edora ke sebuah bangunan yang berdiri gah dihadapannya kini tiba2 lampu bangunan tersebut terpadam. Hanya lampu spotlight berwarna putih dihadapan pintu masuk tersebut.. Alunan muzik mula kendengaran..Terdengar suara zorRo menyanyikan sebuah lagu untuknya..
Duhai Mira Edora
Sungguh aku tak mengerti
Tak pernah engkau mencuba untuk fahami
Aku yang selalu mencuba untuk menyayangimu di sini
Duhai Mira Edora
Masihkah hancur hatimu
Setelah patah ditinggalkan kekasihmu
Agar aku yang akan selalu temani mengusap tangismu
Akulah lelaki yang bisa mencintamu
Hingga nanti aku akan mati
Akulah lelaki yang bisa menjagamu
Hingga nanti akhir nafasku ini
Duhai Mira Edora sungguh aku tak mengerti
Tak pernah engkau mencuba untuk fahami
Aku yang selalu mencuba untuk menyayangimu di sini
Tak akan ada lagi
Lelaki yang bisa
Mencintamu seperti diriku.
Mira Edora  mula sebak..Rupanya zorRo juga mencintainya sepertinya..zorRo bergerak perlahan menuju ke arah Mira Edora..tangan Mira Edora diraih dan dikucupnya lembut..
” zorRo cintakan Nur Amirah Anuar! ” kata zorRo sambil berlutut.. Di tangan nya terdapat sebuah kotak kecil dan sekuntum bunga mawar…Disuakan kepada Mira Edora sambil berkata..
” Sudikah Nur Amirah Anuar menjadi isteri Muhd Ezany untuk selamanya?”
” Saya sudi…Dan…saya juga mencintai Awak!!! ” jerit Mira Edora sambil memeluk zorRo..Cincin kemudianya disarungkan ke jari manis Mira Edora…
Bangunan tadi yang gelap tiba2 diterangi cahaya yang sungguh menawan..Ibu bapa Mira Edora dan ZorRo juga berada di situ..Bertepuk tangan apabila melihat kebahagian anak-anak mereka…
zorRo 
p/s : cerita ini hanya sekadar cerita semata-mata.nama watak itu kalau ada yang sama ngan yang realiti hanya sekadar kebetulan.

18 comments:

Cik Mira said...

wowwww. teruja bca cite ni. acam tgh bace cerpen plak. hehehhe. pandai btol awk mengarang zorro! hehe btw ane tahu name penuh kte ek? haha tp takde nur. :P

nice story! gud luckkk! ;)

zorro said...

nur tu saja tambah..dah namakan cerpen..huhhuhu..hahahaha..tgok kat blog cik Mira la..

merahitujambu said...

wah..menarik..good luck

Cik Mira said...

hehhehe. its okay. menarik! bape lame mengarang cite ni? ehhehe

kiwi said...

nice! dah macam novel pun ada :)

| princess SchaBieber | said...

peerrggh! TERbaek laa citer nie.. hepi ending! lirik lagu tuu yg paling bess! jum bce ending sedih plak kat entry scha :)

zorro said...

tq 4 supporting me Merahitujambu.

zorro said...

dalam kepala xthu apa sebenarnya nak tulis last2 fikir nak buat benda nie.mira jgak yang kata boleh buat apa je..huhuhu

zorro said...

kiwi bkn novel la..tapi cerpen pendek..huhuhu

zorro said...

princess SchaBieber.ye ke..byw tq 4 pujian..sory campur malay english..

Cik Mira said...

hehe gud luckkkkk ;D

zorro said...

tq cik Mira

Anonymous said...

cerita belawok belako nie.tapi aku jatuh cinta ngan zalwani doh..hahahhaha

zorro said...

siapa gerangan anonymous nie???macam kenal je erk...mesti rinn braveman nie...

UNGUBAND69 said...

ingin bersihkan nama,bukan mogokan bersih tau. bukan sy la bgi komen camtu x baek tau tuduh2 fitnah tuh lbih brbahaya drpd mmbunuh... entah2 nie msti kerja jin afiq nie.... from rinn braveman!!!!

zorro said...

mybe kot..hahahahaha..

nana fazlina said...

ngeh3 , best cter neh ..

zorro said...

la ye ke nana???xada la..