KLIK UNTUK DUIT

Followers

Sunday, October 09, 2011

Bercinta dengan kekasih part time-part 4


Zalwani terus mendapatkan tempatnya.Dia kembali melayan lamunannya, tidak langsung mengusik kerja dihadapannya. Entah kenapelah dia boleh menjadi emotional sangat.
Dia meletakan handbang di atas meja. Eh, beg siapa pulak yang lagi satu nie. Ya Allah, lawaknyalahaku. Dari tadilagiakupegang beg ini boleh tak sedar. Beg siapa ini. Macammanalah pulak aku boleh bawa sampai ke office.Macam mencuri je.Ishh buruknyalah kelakuan.Zalwani melihat sahaja beg hitam itu. bersaiz sederhana, nak buka ke tak nie. Jantung terasa berdetap detup. Ingatannya tertumpu pasal peristiwa di bus stop ,pada pemuda handsome dan mungkinkah beg ini kepunyaanya.
Perlahan-lahan zalwani mencapai beg itu ,Di bukanya dan hatinya semakin berdebar. Ada senaska hmajalah komik dan beberapa buah buku kecil. Zalwani terus mencapai sebuah buku kecil berwarna biru tua.Macam diari…
Pandangan zalwani bertaut pada sekeping gambar yang terselit.Macam kenal je….cantik pulak tu… jantungnyamulatidaktenteram.Diamenyelakhelaian lain danmatanyamelirikpadanama yang tertulis di ataskertasitu. dia yakin tidak mengenali siapa lelaki itu. tapi kalau di amati wajahnya , lebih kurang budak handsome yang accident tadi. Ishhh macam seronok je..
But ,ada sesuatu yang tak kena . Apa pulak skandal budak handsome ni dengan budak yang ada dalam tu. Because gambar tu adalah orang yang menyerupai aku…..! hiss confusesnya otakaku.
Zalwani benar-benar binggung.Macam manalah budak itu boleh menyimpan gambar dia. Dalam diar ipulaktu.Ishhh kembangnya hidung.Biarpun hidungnya kepek.Dia yakin beg inikepunyaan budak handsome yang mula menarik perhatiannya. Mungkin beg ini tercampak ketika dia terjatuh.
Tapi macam mana dengan dia. Dia sama sekali tidak mengenali that handsome boy tu.Arghh bercelaru otak dibuatnya.Mungkin ke aku ni ada kembar seiras. Tapi gambar itu memang gambar aku, ditangkap masa kat kampong.Hinshh….
Zalwani gelisah. Yang pastinya dia mesti berjumpa dengan pemilik beg itu. banyak yang perlu diselesaikan. Untuk bertanya tentang gambarnya entah macam mana boleh di simpan pulak. Secret admirer aku kot….hehehehe…
“Gambar siapa tu?”
Zalwani menoleh.Dia lantas menghulurkan gambar itu kepada Atiras Emyra.
“Macamkau je.”
  “Bukan macam lagi, mamang dah sah aku la tu.”
  “Macam mana boleh tersesat sampai kat dia, mesti ada apa-apa ni.”
AtirasEmyratersenyumsimpul.
“Tak adalah, aku pun tak tahu.Tu yang aku nak selidik tu’.
  “calon untuk part time lover kau ke?”
Zalwani lantas menoleh.Hatinya berdetik.Elok jugak tu.



p/s : teruskan menyokong

2 comments:

hidayatul akmal... said...

like....xsabar mnnti part strusnya....

zorro said...

ok..tggu